Service & Garantie

Service is altijd een vaag begrip. Ieder bedrijf roept het, maar niet elk bedrijf vult het in naar verwachting van de klant. En dat laatste is waar het om draait.

COMO PROFILE

Van Herwerden is een familiebedrijf en daarom vinden wij de mening en het gevoel van een klant zeer belangrijk. Daarom proberen we altijd de klant tevreden te houden. Mochten we er onverhoopt niet uitkomen dan kun je altijd nog naar de geschillencommissie van de Bovag want daar zijn we al meer dan 75 jaar lid van. Gelukkig heeft nog nooit in onze historie een klant de Bovag geraadpleegd over een geschil, dat zegt ook iets over ons. Op uitgevoerde reparaties heeft u altijd 3 maanden Bovag garantie!

Garantie

Uiteraard bieden wij garantie en fabrieksgarantie op de aankoop. Wij krijgen van de fabriek maar een beperkte garantie en wij als fietsenwinkel completeren de garantie naar een reëel en acceptabel niveau. Dat is ook service. Wij streven er altijd naar om de klant tevreden te houden. De garantieperiode is afhankelijk van het onderdeel en het merk van de fabrikant. Hieronder zie je een overzicht van onze merken en de geldende garantievoorwaarden.

Garantie Gazelle

  • Gazelle geeft maar liefst tien jaar garantie op materiaal- en constructiefouten op het frame en niet-verende voorvorken bij normale behandeling, gebruik en onderhoud;
  • De garantie op verende voorvorken is vijf jaar;
  • Voor lakwerk op het frame en de voorvork geldt een garantieperiode van vijf jaar;
  • Voor de verdere onderdelen op jouw fiets geldt een garantie van twee jaar bij normaal gebruik en onderhoud;
  • Klik hier voor alle geldende garantievoorwaarden van Gazelle.

Garantie Specialized

  • Bij Specialized is het eerste leidende principe dat “de rijder de baas is”.
  • Fietsregistratie - Specialized binnen de eerste 90 dagen na aankoop voor een levenslange garantie voor de oorspronkelijke eigenaar.;
  • Turbo batterijen hebben een garantie van 2 jaar of 300 laadcycli - afhankelijk van wat het eerst gebeurt;
  • Voor latere eigenaars (tweede of latere) geldt een garantie van twee jaar vanaf de datum van aankoop door de oorspronkelijke koper;
  • Klik hier voor alle geldende garantievoorwaarden van Specialized.

Garantie Riese & Müller

Garantie Stevens

Contact & Geschillen

Bij aanschaf van een fiets krijg je een servicecertificaat. Van alle merken die wij vertegenwoordigen is er minimaal 2 jaar garantie. Na registratie kan dit soms oplopen tot wel 10 jaar. Deze garantievoorwaarden zijn te vinden op de websites van de fabrikant. Als je denkt dat je fiets recht heeft op de garantie neem dan contact met ons op. Wij zullen ons altijd maximaal inspannen om tot een correcte oplossing te komen.

Mochten we er onverhoopt niet uitkomen dan kun je altijd nog naar de geschillencommissie van de Bovag.


Klik hier voor de geschillencommisie van de Bovag.